אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

בס”ד  |  פרשת וארא תשע"ו | ישיבת בנ”ע נתיב מאיר | www.netivmeir.co.il

דבר ראש הישיבה 

הרב מאיר טויבר

קושי גדול יש ללומד את תחילת הפרשה. מיד אחרי הבטחת לשונות הגאולה משיב משה ואומר "הן בני ישראל לא שמעו אלי ואיך ישמעני פרעה ואני ערל שפתיים" , והרי משה כבר טען זאת בעבר והקב"ה כבר ענה ? ואם לא די בכך יש לעיין בתשובת הקב"ה כאן "ויצום אל בני ישראל ואל פרעה מלך מצרים להוציא את בני ישראל מארץ מצרים" ולכאורה אין בכך תשובה לטענת משה. מיד לאחר מכן מובא, ללא קשר ברור, ייחוסי בני ישראל עד משה ואהרון ויש לתמוה מה עושה ייחוס זה כאן ולאחר מכן שוב טוען משה כי לא יכול ללכת לפרעה כי ערל שפתיים הוא - פעם שלישית?


יש מקום לומר כי אין כאן דיון חוזר ומקוטע אלא מהלך שלם. בתחילה בעת הקדשתו לשליח מברר משה כיצד ידבר הוא מצד חששו שהוא אינו מתאים עקב כבדות לשונו, הקב"ה מבטיח "לשום לו פה" למשה ולהדריכו. בפרשתנו פוגשים אנו את משה לאחר שנחל כישלון ומרגיש הוא שגם אם יודע הוא דבר, השומעים לא מבינים אותו והוא כורך יחד את אי שמיעת פרעה ואי שמיעת בני ישראל.תשובות הקב"ה עקרונית מאוד - היחס לבני ישראל שונה מאוד מהיחס לפרעה. והדבר מומחש  בהבאת סדר המשפחה, לומר שנכון שבפועל ממש גם בנ"י וגם פרעה לא שומעים אך משה, אומר ה' ,אנא התבונן בעומק נשמתם, ראה כי אתה כמוהם צאצא ובן משפחה של עם ישראל. הם לא באמת לא שומעים, הנהג אותם בנחת ובאהבה וראה כמה קרובים הם באמת אליך אלא שהגלות קיצרה את רוחם. לאחר מכן ממשיך משה ושואל כי הוא כבד פה וביחס לפרעה  ועל כך משיב הקב"ה כי אכן הגוי הזה פרעה כנראה יבין רק - בחוזק יד ובמכות.

בעבודת הקודש החינוכית עם תלמידנו היקרים רואים אנו עד כמה הציווי להנהיג את בנינו בנחת, באמון ואהבה מתוך ידיעה כי בעומק נשמתנו כולנו בני משפחה ישראלית אחת כל כך קדושה ומחוברת לעבודת הבורא  - היא המפתח לכך שכל דיבור, עשיה והדרכה תכנס אל הלב ועומק האמונה והרצון ללכת בדרך הקודש תצא אל הפועל בכל תקפה.

מחזון למעשה - זווית שבועית מדרכה החינוכית של הישיבה  

הרב ערן פרינס, סגן ראש הישיבה

אחד הפרוייקטים היפים הקיימים בישיבה כבר כמה שנים המשלבים בתוכם הרחבת אופקים, גיבוש חברתי ועומק רוחני הוא פרוייקט "סיורי ירושלים". בכל שנה, תלמידי כיתות ט' יוצאים לסדרת סיורים בימי ראשון אחת לשלושה שבועות לערך ובה לומדים על ירושלים לאורך ההיסטוריה מ"עיר דוד", המקום שבו הכל התחיל ועד המוסדות והמקומות המעצבים את מדינת ישראל כיום כמו הכנסת והר הרצל. והסיום בעז"ה בבית המקדש, או, אם לא יבנה עד סיום השנה, ברחבת הכותל .
חוויה זו תורמת רבות לחיבור של כל אחד ואחד מהתלמידים לעיר ירושלים, לעברה, לקדושתה יחד עם גיבוש התלמידים לחבורה אחת והיכרות של ראש הישיבה ע"י זמן האיכות המשותף עם כל אחד ואחד מהבנים.
ביום ראשון הקרוב יצאו התלמידים בעז"ה לסיור בבית הרב קוק שמסמל את החוליה המקשרת בין עיר הקודש, תורתנו הקדושה ועם ישראל כולו.

חנוכת משחקייה חדשה בפנימייה! 

ביום רביעי שעבר בערב חנכה מועצת התלמידים את המשחקייה החדשה בפנימיה. הרעיון מאחורי היוזמה הוא הקמת מקום, בנוסף למועדוני השכבות, בו יכולים החבר'ה להגיע ולהנות ממשחקי קופסא ולוח במקום מסודר ונעים. החבר'ה בניצוחה של איריס אם הבית צבעו עיצבו את החדר ופתחו אותו להנאת כולם.

מגמת פיסיקה במעבדות בלמונטה באוניברסיטה העברית 

ביום ראשון יצאו תלמידי מגמת פיסיקה של כיתות י"א לבצע ניסויי במעבדות בלמונטה של האוניברסיטה העברית בגבעת רם ובכך פתחו סבב נוסף של ניסויים למגמות השונות ולתלמידי כיתה ט', כפי שהיה גם לפני כחודשיים.

מסע כיסופים -בעקבות גוש קטיף 

ביום שני יצאו תלמידי שכבת י' למסע כיסופים. המסע שהפך למסורת, מאורגן בשיתוף פעולה בין רשת יב"ע, רשת צביה ורשת אמי"ת, מפגיש את התלמידים עם הנופים, האנשים והעבר של גוש קטיף.

פעילות גיבוש 

ביום שני בערב ארגנו תלמידי י"ב פעילות גיבוש יחד עם תלמידי כיתות ט'. הערב נפתח במשחק "מחפשים את המטמון" שהוביל את כל התלמידים לבריכת "בית טיילור". שם, בבריכה המקורה והמחוממת הובילו השמינסטים תחרויות מים לגיבוש והנאה. בסיום הערב עלו כולם לחדר האוכל של הישיבה לארוחת "על האש" ומפקד ההשבעה המסורתי שהועבר ע"י ראש הישיבה.

מעמד סיום הפליאה 

תלמידי חטיבת הביינים   הלומדים רמב"ם יומי יצאו לפני שבועיים למעמד סיום משותף בקרית נוער של ספר הפלאה ברמב"ם היומי בהשתתפות הרב שמואל אליהו. השבוע קיבלנו את התמונות מהארוע וטוב מראה עיניים.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן